:::Ini Kisah tentang saye:::

Sunday, December 5, 2010


Cinta Aku Pada Si Dia

Cinta itu buatkan
Cinta utamaku lemah
Cinta aku pada si dia  
Buatkan cinta aku pada Tuhan
 
Allah Yang Maha Esa
 
Buatkan cintaku pada Rasulullah
 
Kekasih Yang Maha Kuasa
 
Buatkan cintaku pada agama
 
Islam yang gah agung  
Buatkan cinta aku pada iman  
Nur yang sentiasa terang 
Seakan-akan goyah
Umpama meniti jambatan rapuh
 
Yang kalau-kalau ditiup angin kencang 
Rebah sujud sia-sia ke bumi
 


Cinta aku pada si dia
 
Mencalar kotor pada pahalaku 
Bertambah erat pula
 
 Pegangan si dosa-dosa 
Cintaku pada si dia
 
Buatkan jiwaku resah 
Bernanah dengan maksiat
 
Zina mata, zina hati
Buat aku terus-terusan gelisah
 
Melihat pasangan lain
Melayari bahtera durjana 
Yang kononnya indah
Walhal aku tahu
 

Halal haramnya…
Meskipun aku tahu
 
Baik buruknya…
Sungguhpun aku tahu
Azab dan siksanya…

Bukankah cintaku aku pada si dia
 
Harus bawaku dekat
Ke kota pujaanku…syurga
 Bukankah cinta aku pada si dia
Harus jauhkan aku sejauh-jauhnya
 
Dari neraka yang pedih azabnya
 
Jadi…
 
Mana mungkin cinta ini
Cinta aku pada si dia
 
Adalah cinta bisikan Allah
Mana mugkin cinta ini
Cinta aku pada si dia
 
Adalah cinta yang bisa buatkan aku
Bahagia dunia akhiratnya

 
Mana mungkin cinta ini
Cinta aku pada si dia
Adalah suci, tulus dan perawan

Aku muhasabah nilai cinta ini
 
Sebak dada, kusut jiwa
Menitis air mata seorang hamba derhaka
 
Mengenangkan betapa murahnya nilai cinta ini
Hinanya cinta ini disisi tuhan
  Cinta yang aku dambakan
 
Cinta aku pada si dia
 
Tiada apa-apa erti buat tuhan
Hanya lumpur noda mengundang murka…

Rupa-rupanya
Cinta aku pada si dia 
Tidak layak menggapai rahmat
Tidak layak menjemput berkat
Dan tidak akan pernah mengundang keredhaan

Maafkan aku Ya Allah
  
Maafkan aku untuk ada rasa
Cinta aku pada si dia
Yang tidak ada nilai di mata mu Tuhan


Ya Allah
 
Jodohku ditanganmu
Kalau benar
Cinta aku pada si dia
Hanya menambah timbunan dosa
Aku mohon ampun Ya Allah


 
Doaku…
Harapanku…
Pintaku dengan harap…
Harap dengan sangat…
Penuh rendah diri sebagai hambamu
Kurniakan aku masjid yang sempurna
Dengan jodoh yang baik-baik
Penuhi pertemuan dan perpisahannya
Dengan iman, nur dan rahmatmu…
Biar jodohku itu…
Buatkan aku dekat padamu Ya Allah
Biar jodohku itu…
Buatkan syurga nanti jadi naungan untukku
Biar jodohku itu…
Buatkan aku lebih mencintaimu
Lebih dari segalanya Ya Tuhan…
Ya Allah…Amin…




muhasabah buat diri ini dan juga SAHABAT-SAHABAT

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...